Tracking: overzicht houden met actielijsten

Zonder geschikte tooling is het binnen projecten vaak lastig om overzicht te houden over de acties die worden afgesproken en deze terug te relateren aan de planning: 

in vergaderingen worden allerlei gedetailleerde actie afgesproken die noodzakelijk zijn voor de voortgang, maar niet in het projectplan voorkomen. Reden:de acties zijn te klein om in het projectplan weer te geven.

 

Echter deze acties vormen samen wel weer de planning, en het zou handig zijn om:

-deze zonder knippen en plakken in een overzicht weer te kunnen geven;

-beschikbaar te maken voor iedereen;

-te kunnen koppelen aan de planning.

 

Onderstaande excel sheet komt uit de praktijk en helpt hierbij: in de "Overzicht" sheet kan de planning op hoofdlijnen worden weergegeven. Detail acties uit het tabblad "Checklist"worden automatisch met status in het "Overzicht" tabblad weergegeven. En dat allemaal in standaard Excel (2007 of 2010). De sheet is hieronder gratis te downloaden.

Actielijst.xlsm

Succes met Tracken!

 

.